mandag den 23. januar 2012

Digital opslagstavle til inspiration - prøv det selv

Pinterest.com er et socialt medie, hvor man kan få sin egen side med digitale opslagstavler. Man kan uploade sine egne billeder. Og så får man også en lille knap i sin browser, så man har mulighed for at overføre billeder man støder på på nettet til sine opslagstavler. Man kan se og følge andres opslagstavler - og det vælter med inspiration - til gør det selv-projekter, grønne sager mv. Til billederne er knyttet link til den side de er hentet fra, så man kan finde tilbage til ophavet og f.eks. læse om videre om hvordan noget er lavet. Prøv engang at lege med det.

Jeg har lavet en vnt-side med opslagstavler - man kan se den her: www.pinterest.com/vnt. Hvis man har en pinterest-side, hører jeg gerne om det. Det kunne være sjovt at se hinandens.

www.pinterest.com/vnt
Og er det svært at lave en? Nej, når man kommer ind på pinterest, så klik på "request invitation"knappen. Så får man en invitation tilsendt, som man skal bekræfte. Jeg mener godt man kan sige nej til, at der postes på facebook, prøv selv. Så skal man installere browserknappen. Det er bare et par klik - princippet er, at den skal lægges i Favorites i en bjælke foroven i browseren. Men det forklares undervejs.

Jeg er særlig vild med de her opslagstavler:
Hollandsk dame - se f.eks. hendes samling Aan den Wand med ideer til ophængning og udstilling. Hun må bruge oceaner af tid på at samle det ind.
Og så Draw draw draw, der rammer lige ned i mine særinteresser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar