torsdag den 17. februar 2011

Kreativ leg med reklamer, produkter og andres billeder...

I Ikea bliver skoblokkere til dildoer: "I de seneste år har en række kunstnere lavet værker, der udelukkende består af ombyggede Ikea produkter. Fænomenet kaldes Ikea Hacking."

Søg også på beslægtede begreber som adbusting, culture jam og appropriation. Vi havde en studerende, Line, som lavede en superspændende afsluttende eksamen til 12 om emnet - omsat til klubbørn. Hende savner vi iøvrigt i værkstedet!

Når vi laver drager af genbrugsplasticposer opstår der i øvrigt nogle sjove ting, når folk begynder at fifle med de kendte logoer på poserne. Når o'erne bliver til øjne eller nettohunden bliver pimpet til ukendelighed.

Det kunne man godt lave noget sjov med i praksis (og måske ovenikøbet få en virksomhed til at spytte noget i kassen).

1 kommentar:

  1. Hun savner iøvrigt også værkstedet :-) Har faktisk lige afprøvet mit culture jam projekt, i mindre udgave, her i klubben. Det gik super. Ved ikke helt hvor meget de fattet omkring selve begrebet men de elskede at male oven på div. plakater og har spurgt til det helt vildt efterfølgende. Sååå det var jo succes også i real life:-) apropo culture jam, gadekunst og events, har jeg lige set en film af Bansky der hedder "Exit through the gift shop" Den skal du se Lotte. super fed. håber ellers i har det godt. følger stadig trofat med på bloggen her. keep up the good work. det er super inspirerende.

    SvarSlet