torsdag den 17. marts 2011

Flet - teknik

I går kom jeg forbi værkstedet, hvor to grupper arbejder med henholdvis skulptur og fletteknikker. Meget inspirerende. Vi vil have billeder af det! Og litteraturhenvisninger og links! Og ting.

Jeg skynder mig at dele, hvad jeg har liggende:

Et link til fletteknikker fra Hobby-life - fundet på tempa.dk - som jeg fandt gennem Pileforeningen.

Og så et par billeder fra en inspirerende udstilling på Johannes Larsen Museet for et par år siden:

De to øverste er lavet af Annette Holdensen og bygget op om juciekartonner - det er da genialt enkelt.



Og denne nederste, elegante tråd kurv med indbyggede kirsebær ved jeg desværre ikke hvem der har lavet.

Nogle bud på andre flettenavne man kunne lede videre ud fra er Marianne Mortensen, Jette Mellgren, Steen Madsen, Anne Folehave, Anne Honoré, Anne Mette Hjørnholm, Ane Lyngsgaard, Birgit Østergaard-Jensen, Dorte Tilma, Hanne Vistisen, Marie Skinbjerg, Annette Balle og Eva Seidenfaden...

xflet.dk, Pileflet til folk og fæ, Flet med siv. Fletterne er flinke til at linke til hinanden så er man først kommet i gang, så kan man komme langt. Og brug endelig også googles billedsøgning.

Kender du noget godt, så send en kommentar.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar